نرم‌افزارهای مک را از کجا دانلود کنم ؟

اگر شما هم مثل من مشتری دائم بازارهای کامپیوتری باشید حتما دیدید که روز به روز کامپیوترهای اپل در بازار ایران بیشتر می‌شوند و استقبال از این محصولات با سرعت زیادی در حال پیشروی است. حال دلایل‌اش بماند!
اما اولین سوالی که در ذهن خریداران مطرح می‌شود این است که حالا برای Mac OS هم مانند Windows به اندازه کافی نرم‌افزار وجود دارد ؟ آیا در مک در این زمینه به کمبودی برخورد خواهیم کرد ؟ آیا نرم‌افزارهای مک به راحتی نرم‌افزارهای ویندوز کرک می‌شوند ؟ و سوال‌های خیلی زیادی از این دست …
تجربه شخصی بنده در این یک سالی که از ویندوز به مک مهاجرت کردم این است که شما به هیچ وجه کمبود نرم‌افزاری در مک نسبت به ویندوز پیدا نخواهید کرد. ممکن است دقیقا همان نرم‌افزارهایی که در ویندوز استفاده می‌کردید در مک پیدا نکنید اما به مقدار کافی موارد مشابه آن‌ها برای مک وجود دارد. به عنوان مثال خیلی از کاربرهای ویندوز از IDM به عنوان نرم‌افزار مدیریت دانلود خود استفاده می‌کنند که متأسفانه IDM نسخه مک ندارد اما این به این معنی نیست که در مک دانلود منیجر خوبی وجود ندارد! موارد مشابه IDM در مک زیاد پیدا خواهید کرد. مثلا شخصا برای دانلود منیجر از Speed Download استفاده می‌کنم که علاوه بر امکانات IDM خیلی امکانات بیشتری از آن را هم در اختیار می‌گذارد مثل امکان دانلود یا آپلود خودکار فایل به سرویس Rapidshare
علاوه بر Speed Download دانلود منیجرهایی مثل iGetter یا Folx هم می‌توانند کاملا نیاز شما را برآورده کنند.
اما اینجا یک نکته منفی هم وجود دارد! و آن اینکه اگر شما استفاده زیادی از مایکروسافت آفیس دارید متأسفانه مایکروسافت آفیس ورژن مک از زبان‌های راست چین نه‌تنها فارسی، پشتیبانی نمی‌کند. این بدین معنی است که اگر قصد خرید یک کامپیوتر مک را دارید باید یک ویندوز هم کنار آن به صورت مجازی یا با ‌Boot Camp یا روی یک کامپیوتر دیگر برای استفاده آفیس داشته باشید. من زمانی که در گیر و دار آماده کردن پایان نامه دانشگاه بودم نیاز شدید به مایکروسافت ورد داشتم و مجبور شدم با Parallels Desktop یک ویندوز مجازی روی مک ایجاد کنم و آنجا با آفیس کار کنم. البته مایکروسافت آفیس ورژن مک قابلیت خواندن و ویرایش پرونده‌های فارسی را دارد اما امکان ایجاد یک پرونده فارسی را ندارد.

اما کرک کردن نرم‌افزارها در مک چگونه انجام می‌شود ؟
همانطور که می‌دانید در ایران امکان خرید قانونی نرم‌افزارها به دلیل عدم دسترسی به حساب‌های بین‌المللی وجود ندارد و اگر هم خیلی کاربر منضبط و قانون مداری باشیم باز مجبور هستیم که نرم‌افزارهای خود را برای استفاده دائمی کرک کنیم. اما این هم موردی نیست که در مک ما را نگران کند چرا که کرک کردن هم در مک همانند ویندوز و حتی راحت‌تر از آن انجام می‌شود. در مک هم شما با استفاده از Keygen ها و Serial Maker ها نرم‌افزار خود را کرک می‌کنید و با استفاده از فایروال دسترسی برنامه را به اینترنت می‌بندید تا نگران از کار افتادن سریال غیرقانونی آن نشوید. البته بستن دسترسی نرم‌افزار به اینترنت در مورد همه نرم‌افزارها صدق نمی‌کند و گاهی برخی نرم‌افزارها نیازی به این حرکت ندارند مثل نرم‌افزارهای خود اپل یا ادوبی. شما هرکدام از نرم‌افزارهای اپل مثل پکیج iLife یا نرم‌افزار عکاسی Aperture یا نرم‌افزار ویرایش فیلم Final Cut را به هر روشی نصب کنید تا ابد آپدیت خواهند شد و هیچ وقت سوالی از شما نمی‌پرسند که آیا این نرم‌افزار را قانونی خریداری کردید یا نه ؟!
بدین ترتیب از این بابت نیز جای نگرانی وجود ندارد.

سوال بعدی اینکه نرم‌افزارهای مک را از کجا دانلود کنیم ؟
در این مورد هم گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. مسلما بهترین جا برای دانلود نرم‌افزار در مک همان Mac App Store است که از Mac OS 10.6.6 به این سیستم عامل اضافه شد و تبدیل به امن‌ترین جا برای دانلود نرم‌افزارهای مک شد. بعد از مک اپ استور امن‌ترین جا و بهترین جا برای دانلود هر نرم‌افزاری وب‌سایت اصلی ارائه دهنده همان نرم‌افزار است. اما خب اگر وب‌سایت خود نرم‌افزار آن را دانلود کنیم پس تکلیف کرک و سریال نرم‌افزار چه می‌شود ؟
همه ما به واسطه سال‌ها ویندوز یوزر بودن سایت‌های زیادی برای دانلود نرم‌افزارهای کرک شده ویندوز سراغ داریم اما در مورد مک سایت‌هایی که شخصا در این یک سال از آن‌ها استفاده کرده‌ام به ترتیب زیر هستند:

  • http://appd.in
  • http://avaxhome.ws/blogs/Темный%20Повелитель/
  • http://www.macupdate.com (نرم‌افزارهای غیررایگان را بدون کرک قرار می‌دهد)
  • http://www.macappfans.com (انجمن)
  • http://macbb.org (انجمن با عضویت اجباری)

مورد اول و دوم بیش از بقیه مورد استفاده من بوده‌اند. همچنین انجمن warez-bb.org هم که مشترکاً نرم‌افزارهای ویندوز و مک و فیلم و موسیقی‌های روز را منتشر می‌کند منبع بسیار غنی و کاملی برای دانلود نرم‌افزار معروف مک می‌باشد. گذشته از این‌ها منبع دیگری که برای همه ما آشناست چیزی نیست جز تورنت. با ترکیب تورنت و سایت‌های بالا امکان ندارد دنبال نرم‌افزار خاصی باشید و آن را پیدا نکنید.
اگر شما هم کاربر مک هستید و سایت خاصی غیر از موارد بالا برای دانلود نرم‌افزارهای مک سراغ دارید در قسمت نظرات اعلام کنید :)

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در مک

17 دیدگاه

  1. آیا نرم‌افزارهای مک به راحتی نرم‌افزارهای ویندوز کرک می‌شوند ؟ = آیا به راحتی می توان نرم افزار های مک را هم دزدید؟=باید از انسانیتتان خجالت بکشید

    1. شما که از اوبونتو استفاده می‌کنی، با گنو لایسنس آشنایی نداری؟ بدنیست یه بار بخونیش. درضمن ما در شرایطی نیستیم که بتونیم نرم‌افزار‌ها رو بخریم.

    1. سلام با folx نمیشه اما نرم افزار های دیگری هست اما کرکشان نیست مثل: youtube downloader
      2. airy و خیلی های دیگر اگر کرکشان را داشتید برام mail کنید ممنون و یا نرم افزار دیگری داشتید

  2. سلام… امکانش هست سیستم عامل مک رو روی لپ تاپ های غیر اپل نصب کرد؟چون من دیگه واقعا از ویندوز خسته شدم و توان مالی برای خرید لپ تاپ اپل رو ندارم.

    1. سلام
      بله میشه
      به نسخه‌هایی از مک که روی کامپیوترهایی غیر از اپل نصب میشن هکینتاش گفته میشه و می‌تونید با یک جستجوی ساده با انواع روش‌های نصب مک روی پی‌سی و لپ‌تاپ آشنا بشید
      موفق باشید

  3. مجموعه نرم افزاری برای مک هم منتشر شده شخصا مجموعه نرم افزاری iKING پرند رو استفاده می کنم همه برنامه های مورد نیاز مک رو به صورت یک جا داره هم روی هکینتاش هم روی مک اصلی می تونید استفاده کنید تمام نرم افزارها کرک و سریال دارند عین نسخه های ویندوز

  4. خب

    به واقع پست جالبی بود.
    چون گوگل معمولاً با چنین پست هایی برخورد می کنه
    به خاطر نقض قوانین کپی و رایت
    ولی خب من به مطلبت دسترسی پیدا کردم

    من هم چند سایت پیدا کردم
    امیدوارم به دردت بخوره

    http://www.pure-mac.com
    http://www.appdonkey.com
    http://www.2pc.co/mac/index.1.html
    http://appdl.net/tag/cracked
    http://www.freemacware.com

  5. man harbar ke mikham barnamye folx download konam mizane you should move it to trash be khatere gamin amal nemikone moshkel chi?

  6. salam, mikhastam beporsam ke chetor mitunam narm afzare ansys ro ruye mac dashte basham? be joz nasbesh ruye windows
    aya rahi hast? ya catia ham hamintor

  7. سلام
    امکانش هست سایتی معرفی کنید که کرک پلاگین وی ری برای اسکچاپ مک رو بشه دانلود کرد ؟

  8. سلام من یه سوال داشتم چه جوری میشه برایه ios یه office word بخریم که دقیقا شبه office word اِ windows باشه?????

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.