کروم را در ۱۰ ثانیه بهتر کنیم

گوگل کروم این روزها تبدیل به مرورگر محبوبی بین کاربران شده اما هنوز پیدا می‌شوند افرادی که گاه و بی گاه از کرش کردن‌های این مرورگر حتی در نسخه‌های آخر شاکی هستند. اغلب این کرش‌ها بخاطر کند و ضعیف بودن کامپیوتر و  وجود المان‌های مختلف در یک صفحه مثل فلش یا یک ویدئو با پسوندی خاص بوجود می‌آید.
اما برای رفع این مشکل ساده‌ترین راهی که می‌توانیم انجام دهیم انتخابی کردن اجرای پلاگین‌هاست. در این روش المان‌های داخل هر صفحه مانند ویدئوها یا تبلیغات فلش بدون اجازه ما اجرا نمی‌شوند و در صورتی که روی هر کدام یک بار کلیک کنیم اجرا خواهند شد.
برای این منظور در تنظیمات یا Settings گوگل کروم در پایین صفجه روی Show Advanced Settings کلیک کنید و گزینه Content Settings (پایین قسمت Privacy) را انتخاب کنید. سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود به پایین اسکرول کنید تا Plug-ins را پیدا کنید. حال گزینه‌های Plug-ins را از Run automatically به Click to play تغییر دهید. همانند شکل زیر:

 همچنین در قسمت Manage exceptions می‌توانید آدرس سایت‌هایی که نمی‌خواهید این رفتار در مورد آن‌ها اتفاق افتد را وارد کنید. به عنوان مثال اگر نمی‌خواهید که هر بار وارد یوتوب می‌شوید ابتدا یک بار روی ویدئو کلیک کنید تا پلاگین فلش اجرا شود و سپس ویدئو لود شود می‌توانید آدرس یوتوب را به صورت youtube.com[.*] در این قسمت وارد کنید.
منبع

4 دیدگاه

  1. سلام
    ممنون جالب بود.
    من همیشه برای بلوکه کردن فلش ها از افزونه فلش بلاک استفاده میکردم که از دست اونم راحت شدم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.