کنترل بهتر پنجره‌ها در مک با TotalFinder

خوشحالم که از ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ برای همیشه ویندوز را کنار گذاشتم و وارد دنیای Mac OS شدم. و خوشحال‌تر اینکه این جابه‌جایی اصلا سخت و آزاردهنده نبود و همه چیز در مک به خوبی و طبق روال پیش رفت. در کل از این مهاجرت سیستم عاملی کاملا راضی هستم.

مک در ایران زیاد شناخته شده نیست و کاربر زیادی ندارد ولی با این رشد فروشی که از محصولات اپل در ایران شاهد هستیم و اخلاق‌های خاصی که در ایرانی‌ها سراغ داریم قابل پیش‌بینی هست که به زودی کاربران مک در ایران افزایش چشم گیری پیدا کند.

قصدم از ایجاد دسته “مک” به دسته‌های وبلاگ صحبت درباره سیستم عامل مک و بخصوص معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی و خاص مک هست؛ که به عنوان اولین اپلیکیشن برنامه TotalFinder را انتخاب کردم به این دلیل که برخی از قابلیت‌های ویندوز را که در مک از آنها خبری نیست را فراهم می‌کند و این برای کاربری که تازه از ویندوز به مک مهاجرت کرده می‌تواند بسیار مفید باشد.
اگر با مک کار کرده باشید یا شنیده باشید دکمه Maximize در پنجره‌های مک مانند ویندوز عمل نمی‌کند یعنی پنجره‌ها را به حالت فول اسکرین درنمی‌آورد بلکه پنجره را به اندازه فضایی که شما نیاز دارید بزرگ می‌کند! به عنوان مثال اگر فولدی که ۱۰ فایل داخل آن قرار دارد را Maximize کنید پنجره به اندازه دیدن این ۱۰ فایل بزرگ می‌شود نه به اندازه کل صفحه! این مسئله در اپلیکیشن‌های مک نیز صادق است حتی در مرورگرها مثل گوگل کروم یا سافاری.
یا مورد دیگری که کاربر تازه از ویندوز مهاجرت کرده ممکن است عادت کردن به آن برایش سخت باشد عدم وجود Cut در مک است! یعنی در منوی کلیک راست گزینه‌ای به نام Cut وجود ندارد و برای منتقل کردن یک فایل بین دو فولدر متفاوت باید مثلا از روش Drag & Drop به همراه نگه داشتن دکمه Command عمل کنید!

اپلیکیشن TotalFinder دقیقا برای همین منظور آماده شده است بعلاوه موارد کاربردی جالب دیگر
با TotalFinder:

  • گزینه Cut را به منوی کلیک راست اضافه می‌کنید.
  • پنجره‌ها را به صورت فول اسکرین Maximize می‌کنید.
  • Tabbed Browsing را به فایندر اضافه می‌کنید.
  • در مرتب کردن فایل‌ها و فولدرها اولویت را به فولدرها می‌دهید.
  • و …

قیمت TotalFinder در وب‌سایت اصلی 15 دلار
لینک دانلود نسخه 1.1.13 به صورت کرک شده

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در مک

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.